stealth marketing

英和 用語・用例辞典の解説

stealth marketing

ステルス・マーケティング ステマ (=undercovering marketing:消費者に商品広告と気付かれないように宣伝すること)

stealth marketingの用例

As stealth marketing by postings is problematic, the Consumer Affairs Agency has revised its guidelines for online transactions under the Law for the Prevention of Unreasonable Premiums and Misrepresentations concerning Products and Services.
書き込みによるステルス・マーケティングには問題があるので、消費者庁は、「景品表示法(不当景品類及び不当表示防止法)」のネット取引に関する指針を改正した。

Speaking of stealth marketing, consumers should not be deluded by ratings on the Internet, but should foster their ability to make decisions on their own.
ステルス・マーケティング[ステマ]について言えば、消費者はネットの評価に惑わされず、自ら判断する能力を養うべきだ。

Stealth marketing refers to concealing the fact that it is an advertisement.
ステルス・マーケティングとは、広告であることを隠すことを言う。

To inflate the number of Facebook “Likes” and Twitter followers is the same as stealth marketing which misleads consumers.
フェイスブック(FB)の「いいね!」やツイッターのフォロワー(閲覧者)の数の水増しは、消費者を誤認させるステルス・マーケティングと同じである。

出典 日外アソシエーツ「英和 用語・用例辞典」英和 用語・用例辞典について 情報

プログレッシブ英和中辞典(第5版)の解説

stéalth márketing

ステルスマーケティング,ステマ(undercover marketing)(◇消費者に宣伝と気づかれないように行う宣伝行為)

出典 小学館「プログレッシブ英和中辞典(第5版)」プログレッシブ英和中辞典(第5版)について 情報 | 凡例